آسناآسنا، تا این لحظه: 9 سال و 10 ماه و 5 روز سن داره
دینادینا، تا این لحظه: 4 سال و 1 ماه و 1 روز سن داره

آسنا و دینا

یک کلاغ، چهل کلاغ

1391/9/2 23:59
نویسنده : آسنا و دینا
604 بازدید
اشتراک گذاری

یکی بود ، یکی نبود . جوجه کلاغی بود که هنوز پرواز را خوب یاد نگرفته بود...

یک کلاغ ، چهل کلاغ
 
شرح داستان
یکی بود ، یکی نبود . جوجه کلاغی بود که هنوز پرواز را خوب یاد نگرفته بود . یک روز مادرش ، یعنی ننه کلاغه ، می خواست به دنبال غذا برود . قبل از رفتن ، به او گفت : از لانه بیرون نیا ، تا من برگردم !
اما جوجه کلاغه حرف مادرش را گوش نکرد . وقتی او رفت ، جستی زد و از لانه ، به روی شاخۀ درخت پرید . از شاخۀ درخت ، به روی زمین پرید . بعد دوباره جست زد و روی درخت نشست . وقتی دید جست و خیز کردن را بلد است خیلی خوشحال شد . خیال کرد که پرواز هم به همین راحتی است . بال هایش را باز کرد و از روی درخت به آسمان پرید . اما چند بال که زد ، دیگر نتوانست پرواز کند . با سر توی بوته های خار افتاد . هرکار کرد ، نتوانست از توی خارها بیرون بیاید .
اتفاقاً یک کلاغ از آنجا می گذشت . چشمش به جوجه کلاغ افتاد . با خودش گفت . چه کنم ؟ چه نکنم ؟ بروم بقیه را خبر کنم !
بعد بال زد و رفت به کلاغ دومی و سومی و چهارمی و پنجمی رسید و گفت : چه نشسته اید که جوجۀ ننه کلاغه توی خارها افتاده !
کلاغ پنجمی بال زد و رفت به کلاغ ششمی و هفتمی و . . . دهمی رسید و گفت : چه نشسته اید که جوجۀ ننه کلاغه توی خارها افتاده و زبانم لال حتماً نوکش هم شکسته !
کلاغ دهمی اشکش درآمد . پر زد و رفت به کلاغ یازدهمی و دوازدهمی و. . . بیستمی رسید و گفت : چه نشسته اید که جوجۀ ننه کلاغه توی خارها افتاده و نوکش شکسته و زبانم لال ، حتماً بالش هم شکسته !
کلاغ بیستمی دو بالش را به سرش زد و پرکشید . به کلاغ بیست و یکمی و بیست و دومی و... سییُمی رسید وگفت : چه نشسته اید که جوجۀ ننه کلاغه توی خارها افتاده و نوکش شکسته و بالش شکسته و زبانم لال ، حتماً پرهایش هم ریخته !
کلاغ سییُمی قارقاری کرد و پر زد و رفت و به کلاغ سی و یکمی و سی و دومی و. . . چهلُمی رسید و گفت : چه نشسته اید که جوجۀ ننه کلاغه توی خارها افتاده و نوکش شکسته و بالش شکسته و زبانم لال ، دیگر زنده نیست !
کلاغ چهلمی چنان قارقاری کرد که نگو نپرس ! پر زد و رفت وهمه کلاغ ها را جمع کرد و به دنبال خودش راه انداخت تا به لانه ننه کلاغه بروند و به او سر سلامتی بدهند .
چهل تا کلاغ پر زدند و به سراغ ننه کلاغه رفتند . اما هنوز به لانۀ او نرسیده بودند که جوجه کلاغه رو دیدند که توی خارها گیر کرده بود و ننه کلاغه داشت بیرونش می کشید .
کلاغ ها قار قار کنان و با تعجب به هم نگاه کردند . کلاغ چهلمی گفت : این که جوجه کلاغه است ! نوکش نشکسته ، بالش نشکسته ، پرهایش نریخته ، زنده است و فقط توی خارها گیر کرده !
کلاغ پنجمی گفت : من خیال کردم نوکش شکسته !
کلاغ دهمی گفت : من خیال کردم بالش شکسته !
کلاغ بیستمی گفت : من خیال کردم پرهایش ریخته !
کلاغ سییُمی گفت : من خیال کردم از بین رفته !
آن وقت هر چهل کلاغ به ننه کلاغه کمک کردند که جوجه اش را از توی خارها بیرون بکشد . بعد هم به هم قول دادند که تا چیزی را به چشم خودشان نبینند ، درباره اش حرفی نزنند ، تا خبرها « یک کلاغ ، چهل کلاغ » نشود .
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)