آسناآسنا، تا این لحظه: 9 سال و 10 ماه و 5 روز سن داره
دینادینا، تا این لحظه: 4 سال و 1 ماه و 1 روز سن داره

آسنا و دینا

'جزیره‌ی بی‌تربیت‌ها'

1391/10/23 22:59
نویسنده : آسنا و دینا
2,444 بازدید
اشتراک گذاری

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جلد 2 کتاب'جزیره‌ی بی‌تربیت‌ها' از مجموعه‌ی 10 جلدی شهرام شفیعی را به کتاب‌فروشی‌ها روانه کرد...

'جزیره‌ی بی‌تربیت‌ها'

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جلد 2 کتاب'جزیره‌ی بی‌تربیت‌ها' از مجموعه‌ی 10 جلدی شهرام شفیعی را به کتاب‌فروشی‌ها روانه کرد...

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب ماجراهایی با عناوین "بوق"، "جشن تولد"، "همه عاشق جغرافی‌اند"، "رد شدن از خیابان"، "تبریک"، "اسکناس تقلبی"، "ماشین چمن‌زنی قرمز" و "استخوان ماهی" را برای علاقه‌مندان به موضوع‌های طنز روایت می‌کند.

تصویرگری کتاب "جزیره‌ی بی‌تربیت‌ها" را که برای گروه سنی "ج" و "د" ( سوم تا ششم دبستان و دوره راهنمایی) نوشته شده، ندا عظیمی انجام داده است.
شخصیت‌های این کتاب را خانواده‌ی سلطنتی بی‌تربیت‌ها یعنی پدر، مادر، بابونه، پادشاه، دروازه‌بان و زن عمو تشکیل می‌دهند که در کاخی زندگی می‌کنند که به موزه تبدیل شده است.
در یکی از داستان‌های این کتاب با عنوان "همه عاشق جغرافی‌اند" می‌خوانیم: آقای همسایه که مسافرتی فوری برای او و خانواده‌اش پیش آمده از پادشاه بی‌تربیت‌ها می‌خواهد از پدر پیرش که مشهورترین جغرافی‌دان جهان است، چند روزی در کاخ نگهداری کند و مراقب باشد قرص‌های قلبش را گم نکند. پادشاه به آقای همسایه پاسخ می‌دهد اگر نگران گم شدن قرص‌ها هستید، می‌توانید قرص‌‌ها را با خودتان ببرید! و...
بر همین اساس، در داستان دیگری از این کتاب با عنوان "استخوان ماهی" ماجرا از آن‌جا آغاز می‌شود که خانواده‌ی سلطنتی برای شام ماهی سرخ کرده داشتند. پادشاه دم ماهی‌اش را گرفت و آن را بالا آورد و گفت: من ماهی خوردن بلد نیستم! ای اهالی محترم کاخ، قسم می‌خورم من قبلاً نهنگ نبوده‌ام و ادامه داستان.
شمارگان این کتاب 10هزار نسخه با قیمت 1800 تومان در 156 صفحه رنگی در دسترس مخاطبان قرار دارد.
گفتنی است سال 1389 جلد اول این کتاب توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر و در مراکز کانون سراسر کشور نیز در شمار آثار مورد علاقه‌ی کودکان قرار گرفت.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)