آسناآسنا، تا این لحظه: 9 سال و 9 ماه و 7 روز سن داره
دینادینا، تا این لحظه: 4 سال و 3 روز سن داره

آسنا و دینا

گیاهان موثر برای افزایش حافظه کودکان

1391/9/25 21:17
نویسنده : آسنا و دینا
901 بازدید
اشتراک گذاری

همان‌طور که همه می‌دانیم تغذیه به روش‌های مختلف روی حافظه انسان تاثیر می‌گذارد...

همان‌طور که همه می‌دانیم تغذیه به روش‌های مختلف روی حافظه انسان تاثیر می‌گذارد. مهم‌ترین دلیلی که بعضی از گیاهان دارویی را برای تقویت حافظه و رفع نسیان یا فراموشی مناسب ساخته، وجود مقادیر زیادی "لیسیتین" به‌عنوان چربی فسفردار است که برای تقویت سیستم اعصاب مرکزی و قوای فکری بسیار ضروری و حیاتی محسوب می‌شود.

بالا بودن میزان فسفر، پتاسیم، منیزیم، گوگرد، کلر، سدیم و آهن در برخی گیاهان، خاصیت ضدافسردگی، ضد ضعف عصبی و کاهش‌دهنده علایم استرس و فشار روانی دارد. این مواد کمک زیادی به تحریک مغز و قوای فکری می‌کند و در نتیجه میزان بازدهی قسمت‌هایی که کار بازیابی و به‌خاطر‌سپاری اطلاعات را دارند، افزایش می‌دهد. وجود مقادیر زیاد قند طبیعی در گیاهان دارویی یا برخی میوه‌ها اثر مستقیم و فوری بر علایم افسردگی، ضعف اعصاب، کندی ذهن و پایین‌بودن عملکرد مغز دارد.

 آویشن، اسطوخودوس، رزماری یا اکلیل کوهی، انجیر، بادام، چغندر، خردل، گیاه جینسینگ، زعفران و سیر از جمله گیاهان موثر بر افزایش حافظه و تقویت آن است. توجه داشته باشید که گیاهان دارویی باید با تایید پزشک متخصص مصرف شود، چون انتخاب اشتباه گیاهان می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)